Marele Gatsby - Recenzie de film

Cinema este genul de divertisment care îmi place foarte mult. Merg acolo din când în când, deși aș prefera mai des, nu întotdeauna, și nu întotdeauna mobilizat. Uneori seara sunt atât de obosit încât singurul lucru la care visez este să-mi întind picioarele în cearșafuri și să adorm cu un somn dur, liniștit.. Recent, am ieșit la cinema dimineața destul de spontan. Deja la 10:30 eram în fața casei de bilete. Am ales filmul Marele Gatsby, pe care l-am așteptat nerăbdător.

Mare Leu

Leonardo DiCaprio a jucat unul dintre rolurile principale din film. Nu știu cum o face, dar am impresia că devine un actor din ce în ce mai perfect din film în film. Mai întâi m-a eliminat cu piesa sa în Inception, după care am devenit fanul său dur, apoi în Django m-a surprins și mai mult și acum s-a întrecut în filmul Baz Luhrmann Marele Gatsby. Acesta nu mai este același Leu din Titanic. De data aceasta a jucat rolul milionarului Jay Gatsby, care s-a atașat atât de mult de viziunea sa despre viață încât i-a subordonat totul și tuturor. Un personaj extrem de interesant și misterios la început, în a doua parte a filmului își dezvăluie adevărata față, destul de diferită de cea creată pentru nevoile mulțimii măgulitoare.

Sursa: Warner Bros

Al doilea personaj principal și narator din film este Nick Carraway (Tobey Maguire, cunoscut de toată lumea sub numele de Spiderman), fascinat de personajul lui Gatsbie, este singurul care observă în el nu doar un milionar misterios, aruncând petreceri pentru crema din New York, ci și un om obsedat de o viață ideală . Tobey este un personaj pozitiv din film, el este singurul care evaluează în mod sobru situația și nu se lasă atras într-o lume plină de kitsch-uri, prietenii false și falsă exaltare. El devine singurul confident al privitorului.

Ar trebui menționat și rolul femeilor. Carrey Muligan a interpretat-o ​​pe frumoasa Daisy Buchanan, un obiect de cult Gatsby. Cu toate acestea, se pare că personajul și actoria lui Leonardo DiCaprio au umbrit în mod eficient jocul lui Carrey. Scena romantică a întâlnirii lui Gatsby cu Daisy la casa lui Nick este o capodoperă a jocului actoricesc al lui DiCaprio.

Sursa: Warner Bros

Anii 20 ai secolului XX sau în zilele noastre?

Acțiunea filmului este stabilită în anii 1920, personajele sunt exagerate, decorul bogat seamănă cu cel al lui Alice în Țara Minunilor, unde cantitatea de sclipici te face uneori să te simți ușor greață. Există chiar și culori în film, uneori ascuțite, basm, alteori gri, trist, reflectând starea de spirit a personajului principal. Muzica selectată pentru film conectează anii 1920 cu interpreți contemporani precum Jay-Z, Beyoncé, Lana Del Rey.

Se merită?

Filmul nu primește doar păreri favorabile de la criticii de film, dar, în opinia mea, merită cu siguranță vizionat. Povestea dinamică și antrenantă, în ciuda caracterului comic și extrem de exagerat al personajelor, atinge problemele profunde ale existențialismului uman. Fiind la cinema, nu m-am simțit niciodată plictisit. Ii dau nota 8/10!

Wielki Gatsby / Marele Gatsby
gen: Melodrama
producție: Australia / SUA