Vacanțe pe litoralul polonez

→ Vrei să îți organizezi garderoba? Descarca GRATUIT PLANIFICATOR DE CABINET!

Putem vorbi despre marea Poloniei, că este un loc în care domnește kitsch-ul și mâncarea chinezească se revarsă din tarabe, că plaja este tăiată cu ecrane care îngreunează accesul la mare, că în fundal puteți auzi hituri polo polo, și vom mânca pește proaspăt mai des în Masuria decât peste Marea Poloneză. Există multe adevăruri în aceste povești. De fiecare dată când sunt la Marea Baltică, mă simt un pic jenat de faptul că divertismentul local a rămas la același nivel de mulți ani. Îmi pare rău și pentru locuitorii ale căror orașe sunt paralizate de turiști în timpul verii.

Cu toate acestea, nu merg pe litoralul polonez din cauza tarabelor, turiștilor, ecranelor sau chiar a vafelor, pe care le pot mânca fără probleme în Olsztyn. Voi vedea plaje frumoase, nisipoase și largi, priveliștea mării care se contopesc cu cerul, voi auzi sunetul valurilor și voi simți acest microclimat specific pe care îl pot experimenta chiar aici.

Dacă căutăm în primul rând distracție, locuri de vizitat, pub-uri și cafenele fermecătoare, atunci la malul mării, în destinațiile turistice populare mai mici, sunt foarte puține, deși am găsit astfel de locuri. Cu toate acestea, cele mai multe dintre ele sunt dominate de baruri cu mâncare rapidă și nu foarte sănătoasă, bere de la robinet și înghețată creț. Totuși, nimic nu se compară cu o dimineață pe o plajă goală, unde o briză răcoroasă îmi întunecă ușor fața și îmi scufund gândurile adânc în orizont. Nimic nu se compară cu o plimbare la apusul soarelui când cerul devine purpuriu sau cu nisipul auriu moale care se prăbușește sub picioarele noastre.

Aici am uitat de întreaga lume. Pentru că apropierea de natură mă ajută să mă opresc complet, să mă cunosc, să experimentez transformarea de la o persoană care este adesea ocupată, stresată, suprasolicitată, care se străduiește să ajungă la perfecțiune, să se preocupe de ceea ce vor spune alții, una care poate încetini, opri pentru o clipă, ascultă-te pe tine și pe ceilalți, pentru a încânta lumea înconjurătoare. Poate fi ea însăși, nu poartă măști, pentru că ajunge în interiorul unde se ascunde adevăratul ei. Cel pe care îl știm din copilărie. Fără machiaj, păr slab legat, haine confortabile care nu restricționează mișcarea atunci când îți vine să sari în sus de bucurie.

Am petrecut o săptămână la malul mării. De cele mai multe ori am fost la Sianożęty, dar am vrut să văd digul din Kołobrzeg și să mă uit în jurul Ustronie Morskie. Ambele locuri sunt adiacente Sianożęty. Este suficient să mergi la plimbare sau cu bicicleta pentru a ajunge la Ustroń. Este puțin mai departe de Kołobrzeg, dar doar puțin, aproximativ 10 minute cu mașina. Am închis ochii la tarabe și ecrane, care se întâmplau să fie prea mici în Sianożęty, mâncare săracă și infrastructură neinteresantă. Găseam pietre prețioase. La fel ca acest restaurant de pe debarcader pe drumul spre Ustroń, priveliști de la farul Kołobrzeg, clătite delicioase și pizza de la cuptor în Sianożęty.

Mă bucuram de apusurile de soare, de mirosul minunat care se simțea din drum, de apropierea de familia mea, de plimbări împreună, de somn profund (cred că am dormit aici tot timpul), de lectură și de faptul că, când m-am ridicat în dimineata am stiut ca nu am nevoie de nimic. Nu trebuie să scriu, să verific e-mailurile, să planific sarcinile pentru ziua următoare, să fac cumpărături, să fac curățenie și să gătesc. Am reușit să „pierd” în mod deliberat timpul din ceea ce am vrut să fac. Am folosit aici cuvântul „risipi”, care este negativ, dar i-am dat un sens complet diferit în timpul acestei călătorii. Pentru că pierderea timpului pentru a fi mai aproape de tine, de ceilalți oameni și de natură, pentru o odihnă binemeritată este chiar recomandabilă!

Mi-ar plăcea să mă întorc în Marea Baltică, chiar și pentru weekend. În ultima zi am simțit un mare dor de acest loc, deoarece priveliștile de aici sunt una dintre cele mai frumoase pe care le-am văzut vreodată. Și ce îți place la marea Poloniei?

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here