Călătorie lentă - o modalitate de a recâștiga echilibrul

→ Vrei să îți organizezi garderoba? Descarca GRATUIT PLANIFICATOR DE CABINET!

Pentru mine, călătoria este una dintre căile de recreere activă. Datorită acestuia, mă distanțez de problemele și problemele de zi cu zi și toate problemele minore, dar găurile în cap, îngrijorează imediat palid. De îndată ce intru într-o mașină, avion, tren sau chiar cu bicicleta, creierul meu trece la un mod complet diferit. Devin explorator înfometat de experiențe noi. Admir, observ, apreciez și încânt.  Încep să văd o perspectivă mai largă a vieții mele, nu numai situată în micul meu apartament din Warmia, ci într-o lume mare care mi se deschide brusc.

În timp ce călătoresc, găsesc timp pentru lucruri pe care nu le fac zilnic. Pot să fac ce vreau. Așezați-vă pe plajă, încălziți-vă, răsfoiți revistele care constau doar din reclame și fotografii cu modele (pentru că am timp!), Citiți cărți care stau mult timp pe raft, urcați pe vârfurile muntelui, fotografiați peisaje, cântați, înotați, încercați diferite feluri de mâncare, pierdeți-vă, admirați răsăriturile și apusurile de soare, dormiți până la prânz sau stați treaz toată noaptea.

Călătoria lentă călătorește în propriul ritm și stil. Sunt călătorii de succes, după care ne întoarcem acasă cu mintea aerisită, nerăbdători să împărtășim impresiile cu cei dragi. Există un grup de susținători ai excursiilor organizate de birou și cele organizate pe cont propriu. Singur sau în grup, făcând autostop cu un rucsac sau cu o valiză mare de clasă business. Niciun stil nu este mai bun sau mai rău dacă se potrivește nevoilor noastre. Este important să găsim un stil de călătorie care să fie fascinant și eficient pentru noi.

[buton fb]

Călătoria poate fi terapeutică. Dacă am un potop de gânduri negative și credeți-mă, acestea se întâmplă destul de des, îmi mișc cele patru scrisori și mă duc la o fugă, mă urc pe bicicletă sau merg mai departe. Când mă întorc mă simt ca o persoană complet diferită. Vieți. Schimbând punctul de observație al vieții mele, evaluarea mea despre multe lucruri se schimbă.

Călătoria nu este doar pentru cei bogați, deoarece în zilele noastre avem oportunități mari de a vedea lumea pentru bani puțini. Există site-uri web pe internet care oferă vacanțe la prețuri avantajoase - pirați de vacanță, fly4free, couchsurfing (adică să te culci cu persoane care ne vor oferi canapea sau cameră), schimb de locuințe - Schimb de case, partajarea costurilor benzinei - BlaBlaCar, Uber etc.. Vă rugăm să mă luminați dacă cunoașteți alte locuri interesante de pe web care oferă călătorii la prețuri avantajoase. Datorită unor astfel de oferte, am fost la Ustka în mai trei zile într-un hotel cu SPA, iar în noiembrie am planificat Ciechocinek.

Există și micro-călătorii care au fost distractive pentru mine de când îmi amintesc. Îmi plac excursiile mici și descoperirea de locuri interesante din zonă. În fiecare weekend ne gândim împreună unde să mergem. Am numărat deja orașele din jur de mai multe ori.

Recent, am vizitat rezervația naturală în care se află izvoarele Łyna (această sesiune a fost creată aici). O pistă turistică specială este pregătită la fața locului. Loc minunat pentru o plimbare după cină. Destul de recent, am descoperit câmpul de lavandă în Nowy Kawkowo (o altă sesiune), unde putem vedea cum arată diferite tipuri de lavandă și cumpărăm uleiuri de lavandă sau flori uscate. Cu câteva zile în urmă, am văzut Arboretum în Kudypy - o grădină dendrologică unde puteți vedea diverse specii de plante, în principal copaci și arbuști. Există un loc minunat pentru un foc chiar lângă el. Există atât de multe lacuri în Warmia încât vara, când vrem să mergem la înot, alegem diferite lacuri de fiecare dată.

Anul acesta, am pus mult accent pe excursii de două sau trei zile. Priveliștea mării și sunetul valurilor au un efect relaxant asupra mea, mă pot întinde pe nisip și pot sta până seara citind o carte, sau plimbare de-a lungul plajei (sesiune de la mare). Caut un echilibru între muncă, viață de familie și odihnă. Aceste pauze scurte funcționează ca o loțiune pe un corp stresat și tensionat. De asemenea, am învățat să trec la modul de relaxare în prima zi a vacanței mele, ceea ce era complet imposibil acum doi sau trei ani. Până când m-am relaxat cu adevărat și mi-am luat timpul liber de la serviciu, era timpul să plec acasă. Suntem capabili să învățăm odihnă eficientă. Acest lucru necesită o oarecare disciplină de sine, de exemplu, să te desprinzi de gândirea constantă la muncă, să găsești activități antrenante, dar în timp această atitudine devine naturală.

Călătoria lentă, în cazul meu, înseamnă călătoria fără un plan detaliat. Notez cele mai importante locuri pe care vreau să le văd, dar nu mă țin de programul meu. Fac ceea ce îmi vine să fac. Chiar dacă ar fi trebuit să petrec întreaga vacanță pe un șezlong lângă piscină. Am dreptul să fac asta. Cu toate acestea, îmi place recreerea activă și în timpul vacanțelor mele merg și vizitez mult, dar nu cu un ghid în mână. Îmi place să mă pierd și să descopăr colțurile orașului, să beau o cafea într-o cafenea mică, să mă relaxez pe o plajă departe de turiști, să gust delicatese regionale.

Anul acesta, principala călătorie de vacanță a fost Corfu, o insulă grecească care m-a captivat cu vederi frumoase, plaje mici, apă cristalină, vegetație luxuriantă. Unul dintre punctele obligatorii de ședere era închirierea unei mașini și ieșirea din partea de est a insulei. Am găsit plăcere și seara în hotel, situat pe un deal, de la care se vedea o frumoasă vedere la Marea Ionică și la orașul Corfu.

Călătoriile îți oferă energie și îți schimbă percepția asupra lumii. Fiind la câteva sau câteva mii de kilometri de propria mea casă, mă distanțez în mod natural de lumea pe care o părăsesc. Când mă întorc, sunt mereu plin de energie, idei și entuziasm. Pentru a menține acest entuziasm, organizez excursii lente prin zonă.

Cum îți place să călătorești? Ce vă relaxează cel mai mult, recreere activă sau mai degrabă o lene fericită? Îți plac micro-excursiile prin zonă sau preferi sărbătorile în străinătate?

Aboneaza-te la Un buletin informativ intim și să obțină acces la materiale și conținut suplimentar.

De asemenea, vă invit pe pagina mea de fan de pe Facebook și Instagram, unde arunc diverse anecdote din viața mea și fotografii nepublicate anterior :)

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here