PORTUGALIA ZILELE 3 ȘI 4 LISBONA. CE MEREȚI VEZI?

Am petrecut a treia și a patra zi a călătoriei pe celebrele tramvaie galbene de la Lisabona în căutarea celor mai delicioase produse de patiserie portugheze. Ce merită văzut? Inima Lisabonei este formată din patru cartiere: Alfama, Belem, Chiado și Baixa. Plus favoritul meu personal, cea mai mare surpriză a acestei călătorii.

Alfama

O adresă excelentă pentru cei care caută cea mai mare atracție turistică din Lisabona, adică tramvaiele galbene care urcă pe străzile abrupte ale orașului situat pe dealuri. Am ajuns în cartierul Alfama cu tramvaiul, cel mai faimos, linia turistică nr. 28. Unitatea cu ferestrele deschise are farmecele sale, dar, sincer să fiu, nu a fost o experiență descoperitoare în viața mea :).

Frumoasă vedere la Alfama

Pe drum, am trecut pe lângă mai multe locuri demne de văzut, precum Se Catedrala și castelul Sao Jorge. În plus, există două puncte de vedere remarcabile pe Alfama: Miradouro Santa Luiza și Largo das Portas do Sol (Poarta Soarelui). Putem vedea toate aceste atracții coborând, bineînțeles că urcăm cu tramvaiul. Toate ghidurile și cărțile care spun despre Lisabona spun asta pe Alfama trebuie să te pierzi în încurcăturile străzilor acest cartier muncitoresc acum. Am făcut-o perfect! Căutând intrarea în castel, l-am încercuit fără rost și, înainte de a avea timp să ne dăm seama, am defilat peste tot Alfama, coborând la Catedrala Se (frumoase vitralii!). Nu am văzut castelul până la urmă, este greu, dar am mers pe străzile abrupte din Alfama, făcând o mulțime de fotografii.

După cum puteți vedea, nu mă găsesc neapărat pe hartă;)

Se Catedrala

Chiado

Cartierul meu preferat din cauza a două locuri. Practic, este o parte foarte comercială a orașului, veți găsi toate magazinele aici, de la lanțuri de magazine la HERMES. Există, de asemenea:

• Elevador de Santa Justa - structură din oțel cu lift în interior, puntea de observare oferă o vedere asupra întregii Lisabone. Nu l-am folosit, cumva nu-mi place această mică versiune a Turnului Eiffel, construită de un student Eiffel
  • Piața Rossio și Plaza da Figueria. Două piețe interconectate, cu vedere la Castelul Sao Jorge, care sunt repere în centrul Lisabonei
  • La nord de Piața Rossio se află Biserica Dominicană

Elevador de Santa Justa în fundal.

Spoturile mele preferate sunt direct legate de dependența mea de cafea. De aceea mă simt ca acasă în Italia, Spania sau Portugalia. În Lisabona, chiar și grupuri de adolescenți s-au oprit după-amiaza la cafea, nu bere :). Primul dintre locurile mele preferate este Cafenea Brasileira. Se spune că este prima cafenea din Lisabona care începe să servească espresso. În această cafenea veche, de peste o sută de ani, cu tradiție, servesc absolut cea mai delicioasă cafea din toată Lisabona. O puteți bea afară (chiar și în afara sezonului este dificil să găsiți o masă gratuită) și în interior, unde putem admira un interior cu adevărat frumos.

Al doilea loc preferat este magazinul Vista Alegre. Vista Alegre este una dintre cele mai vechi fabrici de porțelan din Portugalia. Când am intrat în acest magazin, care arată ca o galerie de artă, speram că îmi permit chiar și o ceașcă minusculă. Omul meu minunat mi-a venit în ajutor, care, văzându-mi ochii încântați, mi-a oferit o minunată, albastră ca toată cupa Portugaliei.

Vitrina Vista Alegre

Baixa

De la Piața Rossio până la râu am mers pe jos Via Augusta, Cea mai mare stradă pietonală din Lisabona. Nimic de lux să fiu sincer, mai ales în comparație cu Las Ramblas din Barcelona. Via Augusta duce la Piața Comercio cu o imensă statuie a lui Ios I, de unde poți cumpăra bunuri speciale - iarbă, Rahat bun, iubito. Bună rahat. În loc de marijuana, MM a înțeles guano-ul și a fost într-adevăr surprins :).

Iată vânzătorii

Piața Comercio în toată splendoarea sa

Belem

Am fost de două ori la Belem. Odată pentru un scop pur turistic și a doua oară pentru a vizita cel mai mare birou de coworking din Lisabona, ai cărui proprietari am avut plăcerea să mă întâlnesc la o conferință de coworking la Barcelona anul trecut.

La Belem putem ajunge doar cu tramvaiul (linia 15 sau 18 sau cu autobuzul). Aici s-a rugat Vasco da Gama înainte de expediția sa în căutarea Indiei. O clădire a fost ridicată pentru a comemora realizările sale - clădirea actuală Mănăstirea Hieronymites, cea mai spectaculoasă clădire din Lisabona. În plus, în Belem putem vedea:

• Turnul Belem
  • Monumentul descoperirilor geografice
  • Muzeul Căruciorului
  • Grădina Botanică (frumos și practic depopulat!)

Frumoasă primăvară în grădina botanică :)

Am încercat să fac o fotografie cu un păun alb frumos, dar a ieșit și am o fotografie cu fundul unui păun

Mănăstirea Hieronymites

Ce lovitură. Da Gama privește luna și avionul;)

Monumentul descoperirilor geografice

Cu toate acestea, Belem este absolut mai presus de orice Pasteis de Belem. O cafenea discretă afară, în interior se dovedește a fi un veritabil labirint de camere pline de oameni. Am numărat din 6 camere, care în total pot găzdui cu siguranță câteva sute de oameni dornici de cafea și prăjituri. Cookie-urile sunt legendare aici. Se numesc Pasteis de Belem și este un nume proprietar care poate fi numit cookie-uri produse exclusiv în acest loc, conform unei rețete secrete. Pasteis de Belem sunt prăjituri făcute din foietaj cu umplutură de budincă de lapte în interior. În mod tradițional, acestea sunt presărate cu zahăr pudră și scorțișoară. În afară de această cafenea, biscuiți similari se vând peste tot și se numesc pasteis de nata și nu mai au un gust atât de bun, deși nu sunt un fan pasionat al acestor produse de patiserie. Si nu imi place scortisoara :).

Belem are și o față contemporană. Fabrica LX este locul unde se află biroul de coworking de care am menționat. Este o zonă adaptată și renovată a unei vechi fabrici de textile. În prezent, seamănă cu fabrica Soho din Varșovia, cu magazine de design, pub-uri și o atmosferă între boho și hipster :). Merită o vizită pentru atmosferă. Îmi plac locurile pe care nu le găsesc în niciun ghid.

Mai există încă un loc în Lisabona care, după părerea mea, ar trebui descris drept principala atracție a orașului. Acest Oceanarium Lisabona. Un loc minunat unde aș putea sta ore în șir uitându-mă la broaștele țestoase și razele uriașe. Recomand! Merită, fără îndoială, banii.

O broască numită în mod adecvat Predator;)

Eu și noul meu prieten. Ne-am privit în ochi mult timp

...

Somn de dupa amiaza

Atracția oceanariului este așa-numita noapte de rechin pentru copii. Când am copii, aș vrea ca ei să-l experimenteze.

Oricine strică?

Aveți grijă de siguranță. Înainte de a pleca în vacanță, nu uitați de asigurări.

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here