Portugalia ziua 2. Lisabona și împrejurimile au continuat. Ce merită să vezi?

Astăzi este a doua și ultima zi când suntem în posesia unei mașini, așa că ne-am lovit de drum fără să mai spunem mai întâi trebuie să mă uit la hartă, apoi pe harta de pe Google Maps, și apoi să mă gândesc dacă știu cu adevărat în ce direcție, pentru că joc rolul onorabil al unui pilot în timpul călătoriilor noastre cu mașina. Este extrem de stresant, dar dacă aș fi șoferul, aș fi murit de teamă, mai ales după ce am citit că Portugalia are cel mai mare procent de accidente auto fatale din Europa. Senin ce?

Dar trăim. Mamă, dacă citești asta, suntem în viață! În a doua zi, traseul nostru arăta astfel: Lisabona - Palmela - Azeitao - Bacalhoa - Setubal - Munții Sierra da Arrabida - Lisabona.

Vezi și: Raport din prima zi în Portugalia, timp în care am vizitat Sintra, Cabo da Roca și zona înconjurătoare.

Palmel

Un oraș mic cu un castel. Într-adevăr nu merită descrierea și nu merită fotografiile. Să omitem asta, vă rog, a fost o pierdere de timp. Notez doar ca datorie de cronicar și să-l sfătuiesc, dacă cineva vrea să meargă acolo. Crede-mă, nu merită.

Singurul moment îngrozitor a fost când am văzut un câine sărind din zidurile castelului de pe puntea de observare. Familia (proprietarii de câini, doar vizitatorii în afară de noi) sunt în panică. Fiica plânge, fiul țipă, tatăl îl prinde pe celălalt câine și mama? Mama face stoic fotografii cu o tabletă, ignorând complet copiii febrili. Din fericire, escara din spatele zidului s-a dovedit a fi destul de blândă și câinele, cu același calm stoic ca și amanta sa, a făcut o grămadă :).

Azeitao și Bacalhoa

Două orașe conectate corespunzător. Întreaga regiune este renumită pentru podgoriile sale și vinul și brânza strălucitoare. În plus, fabrica Azulejos ar fi situată în Azeitao. Aparent, pentru că, în general, am făcut o greșeală destul de mare. Am plecat duminică la vizitarea obiectivelor turistice. Și duminica, după cum se știe, este o zi extrem de bună pentru relaxare. Pe scurt, am sărutat mânerul ușii. Atât Quinta da Bacalhoa, care este apreciată ca cea mai frumoasă proprietate portugheză din prima jumătate a secolului al XV-lea, cât și fabrica de faimoase țigle portugheze, s-au dovedit a fi închise. Pacat, pierderea lor. Ca o mângâiere, mi-am făcut o fotografie cu un câine albastru, m-am uitat la un măslin de peste 2.300 de ani și am luat o cafea într-o cafenea frumoasă. De asemenea, ne-am întâmplat să ne întâlnim cu piața de antichități duminicale din Azeitao, unde am cumpărat o cană de cafea din porțelan la un preț extrem de ieftin, încurajată de faptul că are o ștampilă din fabrică pe partea de jos. Am avut dreptate! Cupa provine de la celebra Real Fabrica de Loica Sacavem, care a fost închisă în 1983. Ador astfel de descoperiri la 4 euro!

Ce e în câinele de vin albastru din plastic? Nu știu, dar arată drăguț.

Ultima cină este destul de obosită, dar imaginați-vă acest cadru frumos din lemn cu o imagine mult mai contemporană, de exemplu lucrări de artă alb-negru. Mirare!

Valiză de epocă - o necesitate pentru un călător, sau mai bine zis casa unui călător.

Cufăr de vis la doar 75 de euro.

Setubal

Setubal, un orășel cu un port strategic important, este cunoscut ca capitala culinară a regiunii. Ca atracții sunt menționate coloniile locale de flamingo și delfini. Dar mai întâi lucrurile. Masa de seara. Am mers de-a lungul promenadei portului și mi-a căzut falca. Niciodată nu am văzut astfel de mulțimi umane care așteptau la coadă la restaurant. Nu unul, ci zece. Și fiecare coadă. Afișe informate despre Festivalul de Choco Frito. Festivalul este clar, frito este prăjit, dar choco? În informațiile turistice s-a dovedit că choco este calamari și tocmai am dat peste ziua când Ziua Calamariilor prăjiți este sărbătorită local. Nu-mi plac calamarele. De asemenea, nu-mi plac alte fructe de mare. Din fericire, MM împărtășește aversiunea mea față de fructele de mare.

Un gentleman simpatic în informații a recomandat și restaurantul Tasca da Fatinha (care în pronunția sa suna mai mult sau mai puțin ca „toszczka da fansza” - portugheza este ciudat), condus de generații de o familie de pescari locali (da, s-a dovedit să fiu cel de la cea mai lungă linie de intrare! :) și am instruit unde să merg să privesc păsările, inclusiv presupusele flamingo.

Primul prânz. O vizită la acest pub a fost o experiență unică din mai multe motive. La început, am intrat în mod miraculos după câteva minute de așteptare la coadă, chelnerul cu o față minunată de vreme și o mustață luxuriantă (de parcă ar fi prins peștele pe care îl servește acum dimineața :) a strigat dos ( doi), MM a ridicat mâna rapid (și probabil reflex) și în același moment am fost așezați la o masă. O mulțime de mese, aglomerate, vesele, miroseau a mâncare bună, personalul se agita ca apa clocotită, strigând propoziții care ne erau de neînțeles. Am rămas singuri, dar nu ne-a deranjat deloc :). Am obținut meniul înșelător, profitând de momentul de neatenție al chelnerului care l-a lăsat pe scaun. Desigur, totul este în portugheză, așa că am încercat cu disperare să aflăm ce este, folosind conversațiile noastre. Am ales-o, dar când a venit chelnerul / pescarul, s-a dovedit că peștele pe care l-am ales ieșise deja, așa că sub presiunea timpului am comandat somon și am comandat și un pahar de vin de la casa. Clasic, la început am obținut pâine cu unt și o pastă delicioasă de sardină, apoi somon prăjit. A fost regele tuturor somonului prăjit, strălucitor, cel mai delicios somon din întreaga lume. În plus, cartofi noi coapte în ierburi și usturoi. Am avut orgasmul culinar din toate timpurile. Ne era atât de foame încât nu am reușit să fac o fotografie. Adică, am făcut o fotografie cu somonul, dar a fost aproape mâncat. Sunt un blogger rău :). Trebuie să te crezi pe cuvânt. În loc de pahar, am luat o ulcică întreagă de vin, care era delicioasă și a intrat rapid, care s-a încheiat într-o fază ușoară de a mă îmbăta (pentru că mă îmbăt cu un pahar, iar capul meu economic este deja cunoscut în societate).

[edit: în ciuda faptului că am dat deja mașina înapoi, încercăm doar să ajungem aici la Setubal cu trenul sau autobuzul, doar să luăm cina în acest pub - aceasta este probabil cea mai bună recomandare!]

După prânz, am plecat în căutarea de flamingo. Aceasta este a doua mea încercare, am încercat deja o dată în Cuba, dar nu am găsit-o. Conform informațiilor dvs., am ajuns la locul unde am găsit o turmă impresionantă de patru frumoși (să zicem: patru) pescăruși. Ei bine, chiar și în starea mea de ebrietate, nimeni nu-mi va spune că sunt flamingo.

Iată restaurantul menționat. O fotografie după ce oamenii au dispărut.

Am raportat 4 pescăruși drept dovadă.

Munții Sierra da Arrabida

Ușor dezamăgiți, dar culinați mulțumiți, am decis să ne întoarcem la Lisabona de-a lungul traseului pitoresc prin munții Sierra da Arrabida, admirând priveliștile de-a lungul drumului și situate sus în munți (și uneori chiar pe drum :) călugări aparținând franciscanilor mănăstire. Scriitorul portughez Jose Saramango ar fi scris despre această cale care

...

din vârful drumului vede o mare nesfârșită în depărtare și o panglică albă care strălucește inaudibil o stâncă stâncoasă, când în ciuda distanței vede nisip și pietricele, deoarece oceanul este atât de transparent, călătorul crede că doar muzica subtilă ar putea transmite ceea ce privesc doar ochii

". Ei bine, nu m-a impresionat atât de mult, iar vântul se blistea. Nu se potrivește cu priveliștile uimitoare ale Munților Madeira portughezi.

Acum ne dăm mașina înapoi și pentru următoarele zile ne schimbăm cu metroul și faimoasele tramvaie din Lisabona. Rămâneți aproape!

Aveți grijă de siguranță. Înainte de a pleca în vacanță, nu uitați de asigurări.

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here