Minimalism și credință sau recenzia cărții Minimalism în poloneză de Anna Mularczyk-Meyer

De fapt, aș putea rezuma o recenzie a acestei cărți în câteva cuvinte și un citat. Și nu ar fi deloc dăunător. Pe de altă parte, aș putea să scriu un eseu de o mie de cuvinte. Indiferent de opțiunea pe care o alegeți, un adevăr nu se schimbă. Aceasta este o carte al naibii de bună. Doar.

Minimalismul vă permite să vă simplificați viața. Unora le este greu să creadă, deoarece cred că viața nu poate fi ușoară.

Știi ce? Mi-aș dori să fiu eu cel care am scris cuvintele de mai sus :). Per total, am avut un sentiment atât de minunat încât această carte a fost scrisă de o persoană care îmi este foarte apropiată în contextul abordării minimalismului. Uitați de toate prostiile sau stereotipurile dăunătoare și prea simplificate pe care le-ați citit vreodată despre minimalism în cărți sau în presă. Nu este nimic de râs în această carte, cum este cazul cu Arta simplității a lui Domininique Loreau. De asemenea, nu există truisme pe care Leo Babauta nu le-ar putea evita. Ajka a scris despre minimalism pur și simplu, cu înțelepciune, fără pompositate, fără un buton inutil, bazându-se pe experiențele sale.

În carte veți găsi o mulțime de gânduri și analize practice, variind de la ordonarea mediului imediat la probleme mai spirituale legate, de exemplu, de dezvoltarea personală, dorințe de stingere sau credință. Și iată elementul care m-a intrigat cel mai mult. Încerc să fiu la curent cu diverse articole legate de subiectul minimalismului (cărți și presă), dar în niciunul dintre ele nu am găsit atâtea gânduri valoroase despre linia minimalism versus religia catolică.

Încerc conștient să nu menționez religia sau politica pe blogul meu. Nu mă interesează politica mai mult decât ar trebui și religia este, după părerea mea, o chestiune individuală a fiecărei ființe umane. Considerentele lui Ajka, înregistrările conversațiilor cu părintele Christopher, un dominican și catolici laici m-au făcut să realizez că simplitatea este extrem de adânc înrădăcinată în religia catolică, creștinismul, deși, de fapt, nu este întotdeauna vizibilă la prima vedere. Sunt absolut de acord cu autorul că nu trebuie să căutăm inspirație în țări îndepărtate, Japonia sau budism. De fapt, îl avem în cultura noastră, care este mai aproape de religia noastră, iar credința și minimalismul nu se exclud reciproc, ci se suprapun în mai multe locuri. Doar nomenclatura este ușor diferită. Ascetism, simplitate, moderație - aceste valori nu sunt la baza creștinismului??

Am decis că nu îți voi mai scrie nimic. Dacă până acum nu am putut să te interesez în carte, nu voi reuși :). În cele din urmă, vă las cu o altă dintre citatele mele preferate din carte, iar acestea sunt cuvintele unui sfânt călugăr creștin din Răsărit:

Trăiește în simplitate - cel mai bun pentru toate. Nu vă obosiți întrebându-vă cum și ce să faceți. Să fie așa cum se întâmplă. A trăi în simplitate înseamnă a nu fi trist, a nu jigni pe nimeni, a nu supăra pe nimeni și a arăta respect față de toată lumea. Dacă vrei dragoste, atunci fă dragoste, deși mai întâi și fără dragoste. Traieste, nu fi trist, multumeste-te cu tot. Aici și pentru a înțelege nu este nimic.

De fapt, nu este nimic de înțeles aici.

***

Dacă ți-a plăcut acest text, te rog să te abonezi la Newsletter-ul Simplu. Puteți găsi, de asemenea, toate cele mai tari lucruri pe pagina de fan de pe Facebook și pe Bloglovin, iar Simplicite din bucătărie, de asemenea, pe Instagram. Pe curând!