Cum să organizezi o vacanță în Croația?

→ Vrei să îți organizezi garderoba? Descarca GRATUIT PLANIFICATOR DE CABINET!

În timpul șederii mele în Croația, mi-ați pus o mulțime de întrebări despre organizarea călătoriei. Am decis să colectez toate informațiile relevante într-o singură postare, astfel încât, dacă intenționați o călătorie în Croația, să puteți beneficia de experiența mea. Pot spune oficial acum că vacanța mea în Croația a fost una dintre cele mai reușite din viața mea și, datorită sportului, am vizitat o parte a lumii. Chiar și Coreea de Sud. iar Argentina nu mi-a făcut o asemenea impresie.

Transport către Croația

De obicei, am folosit excursii organizate de agenții de turism, ofertele de ultim moment sunt atât de atractive încât nu am simțit niciodată nevoia să organizez o excursie pe cont propriu. De data aceasta, însă, a fost diferit. Am vrut să plec mai mult. O săptămână, dacă vrem să facem vizite, este cu siguranță prea scurtă. O mașină la fața locului este o necesitate. Da, puteți închiria o mașină la aeroport, dar zborurile către Croația în sezonul înalt sunt foarte scumpe, iar ofertele agențiilor de turism nu sunt foarte atractive. În plus, mulți dintre prietenii mei merg în Croația cu mașina și această formă de plecare a fost recomandată și de mine. Așa că am ales mașina, dar pentru a o face mai convenabilă, am împărțit traseul pe două zile. Ceea ce cred că a fost o decizie extraordinară, având în vedere faptul că am ales Croația centrală ca destinație, care se afla la aproape 1700 de kilometri distanță, adică aproximativ 20 de ore cu mașina!

Peste noapte pe drum a fost un răgaz mult așteptat pentru întreaga familie. În drum spre Croația, ne-am oprit să ne petrecem noaptea în Austria lângă Viena, înapoi în Republica Cehă chiar lângă granița cu Austria. Doar opțiunea de mic dejun era disponibilă. După călătorie, un somn bun și un mic dejun decent cu cafea ajută cu adevărat.

Pensiune

După cum sa menționat deja, destinația călătoriei noastre a fost centrul Croației. Este o bază excelentă pentru vizitarea obiectivelor turistice. Din nordul Croației (de exemplu, din Pula) până la Dubrovnik am avea un drum lung - 700 km. Aveam doar 230 km de Podstrana - locul în care am stat. Diferența este semnificativă! În plus, am vrut să merg și la Medjugorje în Bosnia și Herțegovina, care este chiar mai aproape decât de Dubrovnik.

Am găsit un apartament foarte confortabil, cu bucătărie, baie, Wi-Fi, aer condiționat, balcon cu vedere la mare, care se afla la doar 150 de metri de plajă. Deși mi-ați recomandat să mergeți pe întuneric, deoarece putem găsi cu ușurință cazare acolo, noi, datorită copilului, am preferat să facem o rezervare mai devreme.

Am căutat cazare prin intermediul și booking.com. Există o mulțime de oferte, nu a trebuit să rezervăm cu mult timp în avans. Ne-am găsit apartamentul cu două zile înainte să plecăm. Apropo, îți reamintesc că dacă îți asumi un cont airbnb din link-ul meu, veți primi 100 RON pentru călătoria dvs..

Dacă vrem să evităm intermediari, merită să scriem un e-mail direct proprietarului unității de cazare. Datorită acestui fapt, vom economisi suma pe care brokerul o percepe. În cazul nostru, era vorba de aproximativ 500 RON. Înainte de plecare, am efectuat doar o plată în avans de 60 EUR, pe care, în cazul în care ceva nu a mers bine, am putea să-i cheltuim.

Pensiunea Nika S-a dovedit a fi mai bun decât în ​​fotografii și dacă mergem în aceste zone, cu siguranță îl vom folosi din nou.

Oraș - Podstrana

Ne-am oprit în Podstrana lângă Split. Un oraș mic, mult mai liniștit decât Makarska, unde vin mai puțini turiști și există mult spațiu liber pe plajă. Makarska, care este atât de lăudată de toată lumea, este frumoasă, are o promenadă lungă minunată de-a lungul mării și o mulțime de cafenele și restaurante, dar la mijlocul sezonului este foarte aglomerată. Cu siguranță va fi o opțiune mai bună în septembrie și octombrie. Singurul dezavantaj al Podstrana a fost selecția mică de restaurante, ceea ce a făcut ca prețurile mâncărurilor să fie destul de mari. Cu toate acestea, eram la o aruncătură de băț de Split, așa că ne petreceam deseori serile acolo. Evitați orașul Omiš, care este foarte aglomerat, are o plajă neinteresantă, iar cele mai mari opțiuni de luat masa și magazine sunt situate de-a lungul străzii principale, constant blocate și zgomotoase..

Prețuri și plată

Moneda croată este kuna. În prezent, rata este 1HRK = 0,55RON. Prețurile produselor de bază în Croația sunt cu aproximativ 20-30% mai mari. Cel mai bine este să faceți cumpărături în supermarketuri mari - Konzumy este cel mai mare lanț, dar în orașele mai mari putem găsi și Lidl. Prețurile cosmeticelor și medicamentelor pot fi mult mai mari decât prețurile din Polonia, deci este mai bine să le aduceți cu voi. Am plătit 60 RON pentru protecția solară Nivea.

Am vrut un apartament cu bucătărie, astfel încât să putem mânca micul dejun și cina la fața locului. Am luat cina în restaurante, în funcție de orașul în care ne aflam în acest moment. Pentru spaghete sau pizza, am plătit în medie 30-40 RON de persoană.

Putem alege cu ușurință banii într-unul dintre numeroasele bancomate. În multe locuri, plătim cu cardul de credit, cu excepția restaurantelor din orașele mai mici. Dacă aveți retrageri de bancomate fără comisioane în întreaga lume și puteți efectua plăți cu un card de debit fără taxe suplimentare, aceasta este cea mai ieftină formă de schimb valutar. Dacă luați euro cu voi, trebuie să țineți cont de conversia valutară dublă, ceea ce este nefavorabil. Desigur, merită să ai niște bani cu tine, pentru orice eventualitate.

Sănătate

Înainte de plecare, ne-am luat cardurile EHIC la filiala locală a Fondului Național de Sănătate. Cardurile sunt emise imediat. Mulțumită lor, avem dreptul de a beneficia de asistență medicală gratuită în străinătate, în unitățile medicale care sunt incluse în lista fondului național de asigurări. Practica medicală privată este plătibilă. Există farmacii în fiecare oraș, putem cumpăra cu ușurință medicamente de bază (numele farmaciei - Ljekarna). De fiecare dată când plec în străinătate iau cu mine medicamente de bază - ceva pentru durere, febră, diaree, boală de mișcare.

Temperatura

La începutul lunilor iulie și august, temperaturile din centrul Croației ajung la 35 de grade. Desigur, acest lucru nu este întotdeauna cazul, dar de obicei este foarte cald în această perioadă. Noaptea nu este mai bine, așa că aerul condiționat din cameră funcționa aproape tot timpul. Primele două zile au fost destul de împovărătoare pentru noi, dar cu timpul corpul nostru s-a obișnuit cu temperaturi ridicate. Este necesară o pălărie! Pălăria pe care am cumpărat-o acum un an s-a dovedit a fi foarte utilă acum. În primele zile, merită să folosiți un filtru UV50 ridicat, douăzeci de ani nu vă vor proteja de arsuri. Pe măsură ce pielea se reglează, înălțimea filtrului poate fi redusă.

Ce altceva merită să ne amintim?

• În Croația, plajele sunt stâncoase sau cu pietriș, merită să luați cu dvs. un tampon de spumă sau un șezlong. Și umbrela care ne protejează de soare s-a dovedit a fi benefică.
  • Fundul mării din zona de scăldat este, de asemenea, stâncos, putem întâlni arici de mare, deci sunt necesare încălțăminte de siguranță. Le puteți cumpăra în orice magazin de sport, acestea costând aproximativ 30 RON.
  • Opțional, dacă vă place scufundările, aduceți o mască și o conductă de apă. Mai ales dacă mergi cu copii. Apa din mare este atât de limpede încât vizibilitatea este chiar de 8-10 metri.

Ce am vizitat?

Planul include: Dubrovnik, Makarska, Split cu Palatul lui Dioclețian, plaja Punta Rata din Brela (în 2004 revista Forbes a plasat-o pe lista celor mai frumoase 10 plaje din lume) și Medjugorje din Bosnia și Herțegovina. Desigur, în acest proces, am adăugat Stara Podstrana, adică urcând la sanctuarul St. Juraja, de unde priveliștea Split, Podstrana și insule este uimitoare, cascadele Kravica din Bosnia și Herțegovina și vederea Golful Vrulja, pe care am întâlnit-o destul de accidental pe drumul spre Makarska.

Nu am reușit să vizităm niciuna dintre insule și să ajungem în multe alte locuri demne de văzut. Deci, există un motiv pentru a reveni.

Cheltuieli

Am petrecut 12 nopți în Croația plus două nopți pe drum în Republica Cehă și Austria. Sărbătorile ne costă mult mai puțin decât dacă ar trebui să mergem cu o agenție de turism. Nu ne-am limitat prea mult, așa cum am menționat deja, am luat cina în restaurante, cu siguranță dacă ar fi să le pregătim singuri, numărul total ar fi mai mic. Cu toate acestea, acest aliment a fost cel mai scump, așa cum am scris mai devreme, prețurile la alimente sunt cu aproximativ 20-30% mai mari decât în ​​Polonia. Am încercat să includ toate cheltuielile importante în listă.

Lista de prețuri pentru o familie de 3 persoane:

• Apartametnt - RON 200 pentru o cameră triplă pe noapte - 2 400 RON pentru întregul sejur (12 nopți)
  • Combustibil - 1.600 RON dus-întors plus excursii și vinieti la fața locului
  • Mese, cheltuieli mici, bilete de admitere - 3.000 RON pentru 3 persoane.
  • Cazare în Austria - 270 RON pentru o cameră triplă plus micul dejun
  • Cazare în Republica Cehă - RON 230 pentru o cameră triplă. plus micul dejun

Total: 7.500 RON (2.500 RON per persoană)

***

Îmi este cel mai dor de priveliști. De îndată ce m-am întors în Polonia - iar vecinătatea Warmia și Masuria este excepțional de frumoasă - am crezut că nu este același lucru. Vecinătatea mării și a munților, apa limpede și azurie și cerul albastru fac din Croația un paradis pe pământ. Sper că, dacă te-am convins să călătorești în aceste regiuni, vei fi la fel de încântat de ele. Cu siguranță îmi voi dori să mă întorc acolo, deși, de obicei, încerc să călătoresc în locuri unde nu am fost încă.

Până în prezent, următoarele posturi au fost publicate ca parte a seriei croate:

Ghid de călătorie - ambalarea unei valize pentru o vacanță de două săptămâni

Croația - un vis care se împlinește - primele impresii despre șederea în Croația plus stil de vacanță cu pantaloni scurți în rolul principal

24 de modalități de a vă bucura de fotografiile din vacanță - o mulțime de exemple foto din Croația

Mulți dintre voi ați fost deja în Croația, așa că sunt foarte curios cu privire la ideile voastre. Anunțați-mă dacă ar trebui să existe alte informații relevante în acest ghid. Dacă mai aveți întrebări despre șederea mea, scrieți în comentarii, vă voi răspunde cu plăcere.

Dacă vi s-a părut util ghidul meu Croația, vă rugăm să îl împărtășiți cu prietenii dvs. folosind butoanele de mai jos. Voi fi foarte mulțumit. Mulțumesc :)

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here