"Trufe albe " N.M.Kelby - recenzie de carte

Ți-am scris recent despre cele trei victorii ale mele în competiții. Una dintre ele era o carte N.M. Kelby "Trufe albe ". Am căutat-o ​​cu nerăbdare după ce am citit scurta recenzie de pe copertă. Combinația dintre senzualitate și mâncare mi s-a părut perfectă, nu pentru că îmi place să mănânc, ci pentru că îmi place să fiu inspirat să gătesc. Și această carte este o mare inspirație. După ce am citit-o, am un impuls irezistibil de a face un fel de mâncare cu un nume care să nu-mi spună nimic,  Aligot. Se spune că combinația abilă de cartofi, unt, brânză și lapte cu trufe albe oferă o experiență gustativă fără precedent.

"Trufe albe " nu este o carte de bucate, deși rețetele rafinate sunt țesute cu pricepere în text ca jurnale scrise de marele bucătar Escoffier.

George Auguste Escoffier / sursă: telegrach.co.uk

George Auguste Escoffier a fost un bucătar remarcabil, a lucrat, printre altele pentru Cesar Ritz în restaurantele sale de la hotel și la Hotelul Savoy din Londra, autor al multor cărți de bucate despre bucătăria clasică franceză. A gătit pentru oameni remarcabili din timpul său (de exemplu, împăratul Wilhelm al II-lea sau actrița Sarah Bernhardt, cu care a împărtășit ceva mai mult decât o pasiune pentru mâncare), a fost un om foarte influent și cunoscut, mai mult decât Mgda Gessler în Polonia. Pasiunea sa a fost nu numai artele culinare, ci și femeile. "Cel care nu are o abordare bună a femeilor nu va deveni niciodată un mare bucătar ". El și-a câștigat soția Delphine Daffis jucând biliard cu tatăl ei. De fapt, fiecare mod de a face o femeie să se îndrăgostească de ea însăși este bun, dacă este eficient.

Nu a locuit cu soția sa de mulți ani, dar ultimii ani înainte de moartea sa, a petrecut cu ea în vila familiei lor, Fernard. Chiar și așa, dragostea lor din roman se dovedește a fi foarte profundă și unică. Poate că geniul său culinar i-a permis să fie un soț imperfect și a împiedicat relațiile sale amoroase să fie revoltătoare și chiar să-i ofere energie..

Pe de o parte, cartea arată viața extrem de colorată a lui Escoffier, plină de călătorii, pasiune, dragoste pentru femei, întâlniri cu oameni celebri și celebri și, pe de altă parte, experiența războiului, a foamei și a morții care a însoțit eroul în timpul viata lui..

Nu am devorat cartea în două seri, M-am luptat cu el destul de mult timp, unele capitole se absorbeau complet, altele erau greu de trecut și de mai multe ori m-am întors la începutul capitolului, deoarece undeva la mijloc am fugit cu gândurile și am încetat să înțeleg ce Citeam. Cu toate acestea, datorită faptului că cartea descrie viața unui om care a trăit cu adevărat și a fost o mare figură a timpului său, întregul roman capătă o cu totul altă dimensiune. În plus, autorul descrie minunat atmosfera vremurilor de la începutul secolelor XIX și XX. O recomand, mai ales pentru cei cărora le plac romanele de fapt și pentru cei cărora le place să gătească.

Știi că nu am mâncat niciodată trufe? După ce am citit acest lucru, sunt foarte curios cum au gust.